خرید روفرشی مخمل کشدار

تصمیم گرفتم برای پوشاندن فرش اتاق نشیمن از فرش کش استفاده کنم. امروز میخوام برم فرش بخرم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اما در خرید فرش به چه نکاتی توجه کنم؟ تا از خرید آن راضی باشد.

1. رنگ و طرح محصول: در بازار کشور می توان فرش هایی با انواع طرح ها (معمولاً شبیه به فرش) و رنگ پیدا کرد. البته طرح ها به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند. طرح کلاسیک الگوی فرش های معمولی مورد استفاده در منازل مانند سلیمی، لمپک ترنج، شاه عباسی و … است و طرح های مدرن متناسب با سلیقه جوانان طراحی و تولید می شود.

2. نوع فرش: بسته به کاربردی که برای آن در نظر گرفتم (روکش فرش) و با توجه به میزان ساییدگی می توانم از انواع فرش مخمل، ابریشم، مخمل ابریشمی و … استفاده کنم. از فرش معمولی می توان برای زیرانداز استفاده کرد و در مسافرت و فرش کردن کارگاه خیاطی و امثال آن از آن استفاده کرد و برای پوشاندن فرش سالن از فرش مخملی استفاده کرد که بسیار نمایان است.

3. شست و شوی آسان: به دلیل اینکه فرش شانل در معرض کثیفی و سایش پا زیاد است، نیاز به شستشوی خیلی سریع دارد. بنابراین باید فرشی را انتخاب کنیم که به راحتی شسته شود.

(توجه: لازم به ذکر است که وزن فرش با خیس شدن سنگین تر می شود.) اگر فرشی را انتخاب کنم که وزن زیادی داشته باشد باید با شامپو فرش قابل شستشو باشد تا فرش بدون آن تمیز شود. حرکت دادن آن انجام داد

یا فرشی که سبک باشد و زیاد شسته شود به دلیل شست و شوی زیاد کیفیت خود را حفظ می کند.

4. اندازه مناسب: معمولاً فرش ها به اندازه فرش (12، 9، 6 متر) بافته می شود تا بتوانم فرشی را به اندازه فرش خود انتخاب کنم تا آن را کاملاً بپوشانم.

5. نوع بافت فرش پایزن: همانطور که هنگام خرید فرش داشتن طرح 100 شانه مهم است، در خرید فرش نیز حتما این نکته را در نظر بگیرم.

فرشی که از گره های کوچک به تعداد زیاد (تراکم زیاد) ساخته شده باشد می تواند از نظر کیفیت و دوام قابل اعتماد باشد. از آنجایی که رنگ های بیشتری دارد که زیبایی آن را بیشتر می کند.

نکته 1-: در هنگام خرید باید دقت کنم که در قسمت های مختلف فرش پارگی و خط و خش وجود نداشته باشد.

تبصره 2- وجود هر نوع ویژگی مثبت در فرش در افزایش قیمت آن تأثیر مستقیم دارد.

شما می توانید با خرید عمده آنلاین فرش از نازیاس به طور مستقیم از تولید کننده، هزینه های خود را کاهش دهید.

انواع محصولات فرش ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که مصرف کننده باید بداند. برای مثال جنس فرش زرکدار به عنوان روکش فرش با فرش به عنوان کفپوش بیرون از خانه متفاوت است. در اینجا با انواع فرش و ویژگی های آنها آشنا می شویم.

قیمت انواع روفرشی

فرش ساده
جنس نخ مورد استفاده در این نوع فرش پلی استر بازیافتی، نخ اکریلیک و پلی پروپیلن می باشد. سرخوردگی کم، تراکم کم، تعداد کم رنگ با کیفیت متوسط، وزن متوسط ​​و قیمت پایین از ویژگی های یک فرش معمولی است که می توان از آن در پیک نیک، مسافرت، دوخت فرش و … استفاده کرد.

فرش ابریشمی
این نوع فرش بدون پرز است. تراکم بافت بالایی دارد که می تواند طرح های بسیار زیبایی با رنگ های چشم نواز ایجاد کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به شستشوی آسان و وزن سبک اشاره کرد.

قیمت انواع روفرشی

فرش مخملی
این نوع فرش دارای پرزهای ۲ تا ۳ میلی متری است که آن را بسیار نرم و مخملی می کند. فرش مخملی با نخ پلی استر شانل بافته شده و از ویژگی بارز آن صافی، چین و چروک کم و وزن متوسط ​​آن است.

فرش مخمل ابریشمی
این نوع فرش تمام ویژگی های فرش ابریشم را دارد در حالی که پرزهایی مانند فرش مخملی دارد.

عدم سرخوردگی به دلیل ضخامت و وزن زیاد، تراکم بافت بالا از ویژگی های فرش مخمل ابریشمی است که به همین دلیل می توان از آن به جای فرش استفاده کرد.

فرش مخمل زرکدار
این مدل فرش مانند فرش مخملی کرکی است.
اما در بافت آن از نخ زرک یا نخ براق استفاده می شود که زیبایی خاصی به آن می بخشد. ارزش رنگ بالا (حداقل 15 رنگ) و نرمی متوسط ​​از دیگر ویژگی هاست.

مصرف کننده گرامی، شناخت انواع فرش های تولید شده در یزد (مرکز فرش ایران) می تواند نیاز او را تا حد زیادی برآورده سازد.

قیمت انواع روفرشی

فرش مخملی دو شانل
مانند فرش مخملی است اما دو نخ مخمل در آن به کار رفته است. بنابراین وزن آن بیشتر است که باعث می شود کمتر جمع شود. این فرش نرمتر از مخمل است. کیفیت فرش دوشانل بالاتر از فرش مخملی و پایین تر از فرش مخمل ابریشم است.

فرش ترک، این نوع فرش در کشور ترکیه تولید می شود.
طرح های آن چاپی و نازک است. نسبتا گران هستند. فرش دور آن کاملا قاب شده است.

فرش دو رو: مهمترین ویژگی این فرش قابل استفاده در دو طرف آن است. جنس آن می تواند معمولی یا مخملی باشد.
فرش گرد: این فرش به قطر 2 متر بافته می شود. می توان از آن برای پادری، حصیر رومیزی و دکوراسیون منزل استفاده کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما